Fase 4


Onze opdracht voor HBC is wat je noemt een lange termijn opdracht. Inmiddels is fase 3 opgeleverd en zijn we aangekomen bij fase 4 van de renovatie van de volgende hal; een mooi voorbeeld van last minute veranderingen en hoe je die als bouwbedrijf oppakt zonder de opdrachtgever te verontrusten.

Dat zit zo.

De nieuwe hal die we in fase 3 gerealiseerd hebben viel bij HBC zo goed in de smaak dat ze de fase 4 hal ook compleet gaan renoveren. Geen probleem. We rollen de mouwen op. Soms moet je als opdrachtgever de dingen eerst zien voordat je de juiste keuze kan maken.

Fase 3 van onze opdracht voor de Helmondse Banden Centrale is bijna klaar.


De noodzakelijke installaties zijn geplaatst en klaar voor gebruik. Daarnaast heeft onze stucadoor inmiddels de nodige strekkende meters gemaakt. Afgelopen week zijn de zonnepanelen geplaatst en komende tijd zetten we het spreekwoordelijke puntje op de i. Het gebouw is medio april gebruiksklaar. Tegen die tijd zijn wij al gestart met fase 4; de bouw van een compleet nieuwe autowerkplaats met kantoorruimtes.

Na fase 1 en 2 volgt fase 3


Na fase 1 en 2 bij Helmondse Banden Centrale volgt - uiteraard - fase 3; de bouw van een hal speciaal voor het wisselen en vervangen van vrachtwagenbanden. De bestaande hal is eerst afgebroken, waarna het grondwerk in orde is gemaakt. Inmiddels is de fundering gestort en staat de staalconstructie. Dat betekent dat hal 3 eraan komt; een mooie opdracht voor Helmondse Banden Centrale.

De opdracht voor HBC schept een band :)


En is een mooi voorbeeld van ‘logische bouwvolgorde en bouwfases’. Dat zit zo.

Omdat Helmondse Banden Centrale onder andere banden opslaat voor particuliere klanten, leasemaatschappijen en transportbedrijven is het zaak om alles netjes logistiek te scheiden. Dus als wij nieuwe opslagfaciliteiten bouwen houden we daar rekening mee. Een oude opslag kan pas worden leeggeruimd als de nieuwe hal klaar is. Want waar moet je anders met al die banden naartoe?

Simpel gezegd; de banden uit de bestaande hal van fase 3 kunnen pas worden verplaatst als de nieuwe hal van fase 1 klaar is. Zo bouwen wij 3 nieuwe hallen en schuiven de mensen van Helmondse Banden Centrale de bandenvoorraad rond totdat alles vernieuwd is en op zijn plek staat. We liggen op schema. Binnenkort starten we met fase 3; een nieuwe hal voor het wisselen en opslaan van de vrachtwagenbanden.

Profile. Helmondse Banden Centrale.


De nieuwe bandenopslag van Profile (Helmondse Banden Centrale) is opgeleverd. Het resultaat mag er zijn zoals je ziet. De mensen van Profile zijn al begonnen met het verhuizen van de banden. Die liggen namelijk op de plek waar we de volgende fase gaan realiseren. Op naar fase 2.


Goed nieuws uit Helmond. De bouw van de nieuwe Profile Tyrecenter Helmond, HBC bandenopslag aan de Brancheweg is gestart. De staalconstructie die we bij Smederij Verbruggenhebben laten maken is geleverd en op z’n plek gezet.

Voor de cijferfans; de constructie weegt 62 ton en is voorzien van vakwerkspanten met een lengte van 29 meter. Een constructie die tegen een stootje kan. Voor de afwerking plaatsen we onder andere dakplaten en (tot maar liefst 240 minuten) brandwerende Ytong-gevelpanelen.

Brandveiligheid is voor elk bedrijf een uitermate belangrijke voorwaarde. Soms zijn daarvoor aanpassingen aan het gebouw nodig, zoals voor het gebouw van Profile Helmond. In het geval van Profile Helmond betekende dat een aantal fikse bouwkundige aanpassingen aan het gebouw. Op advies van Giel Vervoort - die als ontwerper bij de aanpassingen betrokken was - is Van den Heuvel Bouwbedrijf ingeschakeld. Een samenwerking die succesvol uitpakte. We zijn inmiddels gestart met de bouw van de bandenopslag aan de Brancheweg.

Meer nieuws